hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانوان استان

خراسان جنوبی| پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانوان استان

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سه هزار و ۸۲۰ طرح با پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرتبط با حوزه بانوان استان موردحمایت صندوق کارآفرینی امید قرارگرفته است. 

به گزارش ایرنا، محمد زنگنه افزود: دراین‌ارتباط در حوزه کشاورزی و دامداری، به ۳۴۵ طرح، مبلغ ۷۹ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغال‌زایی ۳۶۵ نفر زن در این مدت پرداخت‌شده است. او ادامه داد: همچنین در حوزه صنعت، معدن و تجارت تعداد ۵۲۰ طرح با مبلغ ۷۲ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۵۲ نفر و در حوزه خدمات و صنایع‌دستی و صنوف ۷۰۰ طرح با مبلغ ۸۸ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۸۵ نفر نیز برای زنان استان پرداخت‌شده است. مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی از پرداخت ۲ هزار و ۱۶ طرح به مبلغ ۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه ازدواج، ضروری و رفاهی زنان استان خبر داد و گفت: همچنین در حوزه صندوق‌های خرد محلی بانوان تعداد ۲۲۹ صندوق با ۴۱ مبلغ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۵۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند. او اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در حوزه تفاهم‌نامه با استانداری خراسان جنوبی، ۱۰ طرح با مبلغ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۰ نفر در استان محقق شده است. زنگنه عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان یک‌نهاد تخصصی فعال در حوزه تأمین مالی خرد و حمایت از ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک، بخشی از اعتبارات ابلاغی سال جاری را در راستای حمایت از اشتغال پایدار بانوان در قالب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در نظر گرفته است. او ادامه داد: این تسهیلات در سرفصل‌های مشاغل خانگی، خویش‌فرمایی، کارفرمایی، صندوق خرد محلی و طرح‌های مشارکتی از محل منابع داخلی اختصاص داده خواهد شد. مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین صندوق کارآفرینی امید در راستای رونق و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و پایداری اشتغال خرد و مشاغل خانگی و حفظ و افزایش ظرفیت‌های واحدهای شغلی تولیدی و خدماتی نسبت به اعطای تسهیلات به بانوان اقدام می‌کند. او ادامه داد: این صندوق برای ارتقای کیفیت و کمیت محصول یا خدمات واحدهای کسب‌وکار با بهره‌مندی از منابع مردمی در قالب طرح‌های سپرده‌گذاری نیز نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بانوان اقدام کرده است. زنگنه یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پارسال ۲۴۹ طرح مربوط به بانوان متقاضی اشتغال در استان پرداخت شد. او افزود: این تسهیلات به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شد که زمینه اشتغال ۳۵۵ نفر را به‌طور مستقیم فراهم آورده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی تأکید کرد: سال جاری برای توانمندسازی و حمایت از بانوان روستایی طرح‌های «هر روستا یک محصول»، «روستای بدون بیکار» و «صندوق‌های خرد محلی بانوان» در استان اجرا می‌شود که برای هر شهرستان یک طرح برنامه‌ریزی و اجرا می کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد